سریال و انمیشن

معرفی و بررسی فیلم سودابه

معرفی و بررسی فیلم سودابه

سودابه یکی از فیلم‌های جدید ایرانی است که در سال 1403 به اکران عمومی رسید. این اثر متفاوت که رگه‌هایی از ژانر وحشت نیز در خود پنهان کرده، مورد توجه قرار گرفت. در این مقاله قصد داریم با معرفی فیلم سودابه همراه شما باشیم.

کشور ایران در ساخت فیلم‌های دلهره‌آور و ترسناک هیچگاه پیشتاز نبوده و کمتر کارگردانی است که بخواهد به این ژانرها اهمیت چندانی دهد. اگرچه فیلم‌های نظیر خوابگاه دختران، پارک وی یا حتی پوست و چندین فیلم دیگر این احساس را به مخاطب انتقال داده‌اند اما از آنجایی که این گونه فیلم‌ها در گیشه چندان موفق نیستند، برای کارگردانان نیز جذابیت چندانی ندارند.

فیلم سودابه به کارگردانی، تهییه‌کنندگی و نویسندگی محمدعلی سجادی کارگردان آثاری همچون اثیری و طلاقم بده به‌خاطر گربه‌ها در سال 1397 ساخته شد. به گفته خود او این اثر الهام گرفته شده از یک داستان واقعی است و در رسانه فیلمسازان مولود تولید شد. در این مقاله پلازا با معرفی فیلم سینمایی سودابه همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سودابه

ژانر فیلم سودابه درام، جنایی، دلهره‌آور و ترسناک است. این اثر در سال 1397 تولید شد و سرانجام در تاریخ 31 مرداد 1403 توانست به اکران عمومی برسد. مدت زمان این فیلم 85 دقیقه است.

همچنین بخوانید :

داستان فیلم سودابه

داستان فیلم سودابه

خلاصه فیلم سینمایی سودابه درباره مردی به نام مهرداد است که با سودابه خواهر دوست و همکارش، سیامک، پیوند زناشویی بسته است. او پس از ازدواج سودابه را به خانه قدیمی خود می‌برد تا در کنار مادرش زندگی کنند اما در این میان اتفاقات عجیب و قریب‌الوقوعی می‌افتند که زندگی همه را علی الخصوص سودابه تحت الشعاع قرار می‌دهد…

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم سودابه

این بخش را به معرفی بازیگران فیلم اختصاص می‌دهیم و با بیوگرافی هنرپیشگان اصلی همراه شما هستیم. کارگردان فیلم سودابه از بازیگران جوان و دیده‌شده برای نقش‌های فیلم خود استفاده کرده است.

آرمان درویش

بازیگران فیلم سودابه

آرمان درویش بازیگر جوان و جویای نام اهل ایران متولد 29 مرداد 1366 است. استعداد این بازیگر توسط یکی از آشنایان او در بازیگری کشف شد و سپس با کلاس‌های زنده‌یاد امین تارخ توانست ادامه‌دار شود. او در رشته کارگردانی تحصیل کرد و مدتی به نوشتن فیلمنامه و ساخت فیلم کوتاه مشغول بود. آقای درویش نخست در سال 1394 با فیلم چهارشنبه مقابل دوربین حاضر شد و سال بعد با ایفای نقش در فیلم کمدی انسانی توانست جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تامیل نروژ شود. شهرت این بازیگر عمدتا بخاطر ایفای نقش در سریال ملکه گدایان اتفاق افتاد. از مشهورترین آثار آرمان درویش باید به پشت دیوار سکوت، مقیمان ناکجا، یلدا، پسرکشی و سریال عقرب عاشق اشاره کنیم.

ساناز سعیدی

هنرپیشه های فیلم سودابه

ساناز سعیدی هنرپیشه اهل ایران در 24 فروردین سال 1368 چشم به جهان گشود. او در رشته مهندسی معماری فارغ‌التحصیل شد و در این رشته مشغول به کار بود تا اینکه در کلاس‌های زنده‌یاد تارخ شرکت و علاقه خود به بازیگری را دنبال کرد. او در سال 1393 با تئاتر گمشده کار خود را آغاز کرد و پس از ایفای نقش کوتاهی در سریال پریا با ایفای نقش در سریال نفس به شهرت زیادی رسید. او سپس در دو سریال پرمخاطب بچه مهندس ۱ و از سرنوشت ۴ نیز حضوری پررنگ داشت. از مشهورترین آثار خانم سعیدی باید به سارق روح، بوی باران و فیلم قدغن اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

آناهیتا درگاهی

خلاصه فیلم سینمایی سودابه

آناهیتا درگاهی بازیگر زن معروف اهل ایران در 7 بهمن 1365 به دنیا آمد‌. او از کودکی با نقاشی فعالیت هنری را آغاز کرد و نزد فرزاد مؤتمن آموزش بازیگری دید تا اینکه در سال 1394 با فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی مقابل دوربین ظاهر شد. شهرت این بازیگر به بازی در سریال ممنوعه برمی‌گردد. او در عرصه تئاتر نیز فعالیت دارد و تا کنون در چند نمایش حضور پیدا کرده است. از معروف‌ترین آثار این بازیگر باید به قانون مورفی، چشم‌وگوش‌بسته، نیلگون، راند چهارم، مرد بازنده، سریال‌های می‌خواهم زنده بمانم، ساخت ایران ۳ و سریال قطب شمال اشاره کنیم.

رضا بابک

تاریخ اکران فیلم سودابه

رضا فشنگچی که به نام هنری رضا بابک مشهور شده، بازیگر پیشکسوت اهل ایران است. او در 20 اسفند 1324 به دنیا آمد. آغاز کار رضا بابک در بازیگری با تئاتر بود که در نوجوانی انجام می‌داد و در دهه 50 تئاتر را جدی دنبال کرد. در سال 1356 این بازیگر در اولین فیلم خود چریکه تارا حضور پیدا کرد و پس انقلاب مدتی را مشغول کارگردانی و نویسندگی بود. آقای بابک بیشتر به واسطه سریا‌ل‌های آرایشگاه زیبا، خانه ما و یک وجب خاک شناخته می‌شود. او طی سال‌های بازیگری خود در فیلم‌های گربه آوازخوان، چشم‌هایم برای تو، مرد آفتابی، به رنگ ارغوان، دعوت، بنفشه آفریقایی، مفت‌بر، سریال‌های مهمان‌پذیر طوبی، رویای ناتمام، راه شب، روزگار قریب، گاوصندوق و مهمانان ویژه حضور پیدا کرد.

رویا تیموریان

ژانر فیلم سودابه

رویا تیموریان بازیگر زن ایرانی در 27 اسفند 1338 چشم به جهان گشود. او با نام دلارا تیموریان به دنیا آمد و بعدها نام هنری رویا را برای خود برگزید. شروع فعالیت بازیگری خانم تیموریان از سال 1373 با فیلم حسرت دیدار بود. این بازیگر تا کنون سه بار برای بازی در فیلم‌های مرد بارانی، گوشواره و شیفتگی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شده است. از دیده‌شده‌ترین آثار رویا تیموریان فیلم‌های مرد بارانی، زندان زنان، بید مجنون، کافه ستاره، سنتوری، پشت دیوار سکوت، خانه دختر، فیلم شادروان، فیلم ملاقات خصوصی، فیلم کت چرمی، سریال‌های مریم مقدس، شب دهم، ریحانه، مدار صفر درجه، شمس‌العماره، یه تیکه زمین، نفس گرم، دیواربه‌دیوار، هم‌گناه و جیران هستند.

همچنین بخوانید :

سایر بازیگران فیلم سودابه عبارتند از:

  • رضا مولایی
  • ستاره اسکندری
  • و…

نقد فیلم سودابه

نقد فیلم سودابه

سودابه فیلمی متمایز از حال و هوای سینمای امروز ایران است. این اثر در ژانری ساخته شده که دیگر این روزها کمتر ساخته می‌شود‌. فیلمنامه اثر چندان قوی یا متفاوت از آثار مشابه خود در سینمای ایران نیست. اما نکته قابل توجه در این اثر بازی بازیگران است. رویا تیموریان و رضا بابک نقش‌های خود را بسیار خوب بازی می‌کنند و در کنار آنها بازیگران جوان‌تر نیز تعادل خوبی در کار خود دارند. محمدعلی سجادی پیش از این با فیلم اسیری در دهه 80 چنین فضایی را به مخاطب نشان داد و اکنون داستانی نزدیک به آن را به تصویر می‌کشد. اما اشکال کار اینجاست که این تفاوت 20 ساله در فیلم او نتوانسته به خوبی نشان داده شود. حتی پوستر فیلم نیز بیشتر شبیه پوسترهای دهه 80 سینما است و خلاقیت چندانی در آن دیده نمی‌شود. نکته دیگر که جز ویژگی‌های مثبت این اثر به شمار می‌آید، آهنگسازی کارن همایونفر است.

همچنین بخوانید :

در مجموع نمرات فیلم سودابه متوسط است و اگر از طرفداران این ژانر و فضاهای دلهره‌آور باشید، برای یک بار تماشا گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

بررسی فیلم سودابه

در این مطلب با معرفی و بررسی فیلم سودابه همراه شما بودیم‌. فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی سجادی که پیش از این با فیلمی مانند اثیری در این ژانر دیده شد. نظر شما درباره سودابه چیست؟ نقاط قوت و ضعف آن را در چه می‌بینید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما تا انتهای مقاله ممنونیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا